Jak ustalił „Rynek Prawniczy”, kancelaria Ożóg Tomczykowski doradzała szwajcarskiej firmie mediowej Edipresse Group w sprzedaży jej polskiego oddziału, Edipresse Polska, niemieckiej firmie Burda Media Polska, której doradzała kancelaria Wolf Theiss.
Pod koniec marca 2022 r. transakcja, zapowiedziana w 2021 r., została zakończona, po uzyskaniu w lutym aprobaty Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Burda Media Polska przejęła czasopisma dotychczas wydawane i internetowe portale prowadzone w Polsce przez Edipresse; to łącznie 13 tytułów przeznaczonych dla kobiet, m.in. dwutygodniki prasowe „Viva!” i „Party” oraz serwisy online „Wizaż”, „Polki”, „Mamo to ja”, „Gotujmy”, „Niania”. Strony nie podały ceny transakcji. Formalne zamknięcie dealu oznacza połączenie obu firm w jeden organizm działający pod nazwą Burda Media Polska. Proces integracji, który potrwa kilka miesięcy, koncentruje się na stworzeniu wspólnego modelu biznesowego, połączonej struktury, narzędzi i systemu wartości opartych na mocnych stronach obu organizacji. Firma Edipresse Group, przyjmując ofertę kupna od firmy Burda Media Polska, podjęła decyzję o wycofaniu się z działalności mediowej w Polsce. Pozostała natomiast właścicielem spółki Wydawnictwo Edipresse, publikującej książki, kolekcje wydawnicze i magazyny custom publishing, oraz szkoły językowej Lincoln.
– Proces przejęcia aktywów medialnych Edipresse dobiegł końca. Polska pozostaje dla nas kluczowym rynkiem, a ta transakcja pozwala nam przyspieszyć naszą transformację cyfrową i wraz z naszymi głównymi markami wydawniczymi stworzyć nową siłę w kobiecych segmentach luxury i lifestyle – zakomunikował Tom Bureau, prezes firmy Burda International.
– Edipresse Polska jest jednym z liderów w segmencie mediów kobiecych w Polsce. Udana transformacja w obszarze digital została doceniona przez rynek oraz przez firmę Burda International, która w przejęciu portfolio Edipresse dostrzegła szansę strategicznego wzmocnienia swojego biznesu mediowego w Polsce, szczególnie w Internecie. Sprzedajemy zyskowną firmę z silnymi produktami i z jasną wizją na przyszłość – komentował ogłoszenie transakcji w 2021 r. Sebastien Lamuniere, prezes Edipresse Group.
Burda Media Polska jest częścią Burda International, która zarządza międzynarodową działalnością niemieckiej firmy technologiczno-mediowej Hubert Burda Media. Koncern prowadzi działalność w 16 krajach. Zatrudnia 2,4 tys. pracowników i posiada 250 marek medialnych. W Polsce Burda International jest obecna od 25 lat. Wydaje ponad 60 produktów. W portfolio prasowym ma kilkanaście tytułów, w tym magazyny luksusowe („Elle”), poradnikowe (m.in. „Dobre Rady”, „Claudia”), podróżnicze („National Geographic”, „NG Traveler”), kulinarne („Przyślij Przepis”, „Sól i Pieprz”, „Smaczny Tydzień”, „Moje Gotowanie”). Ponadto prowadzi serwisy internetowe. W 2021 r. nabyła drogerię internetową Cocolita. Obie akwizycje są częścią strategii inwestycyjnej Burda International, mającej na celu przyspieszenie jej transformacji w kierunku firmy technologicznej i e-commerce w Polsce, przy jednoczesnym wzmocnieniu oferty wydawniczej w segmentach lifestyle i beauty.
Firma Edipresse jest obecna na polskim rynku od 1995 r., początkowo jako jeden z czołowych wydawców magazynów kobiecych, potem konsekwentnie budując serwisy internetowe dla kobiet w kategoriach lifestyle, uroda, kulinaria oraz dla rodziców.
„Rynek Prawniczy”, ustalił, że szwajcarskiej firmie mediowej Edipresse Group doradzała w transakcji kancelaria Ożóg Tomczykowski, która podała na swojej witrynie internetowej, że jej obsługa obejmowała m.in. negocjacje dokumentacji transakcyjnej, wydzielenie aktywów nieprzeznaczonych do sprzedaży, wewnątrzgrupowe działania restrukturyzacyjne związane z uzgodnioną przez strony strukturą transakcji.
„Rynek Prawniczy”, ustalił, że firmie Burda Media Polska doradzała kancelaria Wolf Theiss.
Ireneusz Walencik