Kancelaria Dentons poinformowała, że jest doradcą prawnym firmy Liberty Global przy transakcji kupna i przyłączeniu do należącej do niej firmy UPC Polska spółki Multimedia Polska.
Akcjonariuszom firmy Multimedia Polska przy jej sprzedaży doradza kancelaria Radzikowski, Szubielska i Wspólnicy – ustalił „Rynek Prawniczy”.
O zawarciu przedwstępnej umowy zakupu akcji spółki Multimedia Polska strony poinformowały 18 października 2016 r. UPC Polska, największy w kraju operator telewizji kablowej, kupi konkurenta z branży, za 3 mld zł. To enterprise value – wycena dokonana na podstawie wyników biznesowych z 2015 r. Ostateczna cena będzie uzależniona od poziomu wskaźników biznesu telekomunikacyjnego na dzień zamknięcia transakcji. Transakcja nie obejmuje sprzedaży biznesu usług firmy Multimedia Polska spoza działalności telekomunikacyjnej, czyli z branży ubezpieczeniowej i energetycznej.
Zawarcie umowy ostatecznej nastąpi pod warunkiem wydania przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgody na dokonanie koncentracji.
UPC Polska to największy operator sieci kablowych i dostawca programu telewizyjnego, Internetu i telefonii stacjonarnej w Polsce, o zasięgu 3,1 mln gospodarstw domowych, z 1,4 mln klientów, którzy wykupili łącznie 2,9 mln usług.
Właścicielem UPC Polska jest amerykańska firma Liberty Global, największy na świecie międzynarodowy dostawca telewizji kablowej i szerokopasmowego Internetu, działający w ponad 30 krajach Europy, Ameryki Południowej i Karaibów, w których obsługuje 29 mln klientów.
Multimedia Polska to trzeci co do wielkości operator kablowy w Polsce i dostawca usług telewizji cyfrowej, Internetu stacjonarnego i mobilnego, a także telefonii stacjonarnej i mobilnej. Jego sieć obejmuje 1,6 mln gospodarstw domowych, obsługuje 0,8 mln klientów, którzy wykupili łącznie 1,6 mln usług. Spółka oferuje również ubezpieczenie mieszkania, wideomonitoring, energię elektryczną oraz gaz.
Właścicielami firmy – poprzez spółki M2 Investments Limited i Tri Media Holdings Ltd – są Tomasz Ulatowski i Igal Ozechow, przedsiębiorcy-inwestorzy ze Stanów Zjednoczonych.
– Jako Multimedia zawsze chcieliśmy być istotnym elementem dużych procesów konsolidacyjnych na polskim rynku telekomunikacyjnym. Zarówno w opinii mojej, jak i akcjonariuszy, polski rynek telekomunikacyjny wyczerpał proste formuły wzrostu. Rosnące wymagania klientów wymagają znaczących inwestycji, które będą mogły być realizowane tylko przez duże podmioty o zasięgu ogólnopolskim i globalnym, posiadające dostęp do odpowiedniego finansowania i najnowszych technologii – oświadczył Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska.
– Dzięki tej transakcji znacznie zwiększy się skala naszej działalności w Polsce, gdzie już w tej chwili jesteśmy największym operatorem sieci kablowych. Transakcja ta wzmocni również nasze możliwości inwestowania w najnowocześniejsze produkty i usługi dla polskich konsumentów i firm, co pozwoli nam rozwijać się organicznie, wykorzystując to, że w zasięgu naszej sieci znajdzie się ponad cztery miliony gospodarstw domowych – skomentował Mike Fries, prezes Liberty Global.
– Ta transakcja potwierdza nasze przywiązanie do polskiego rynku i pozwoli nam na zrównoważenie warunków konkurencji z dużo większymi podmiotami ogólnopolskimi, co będzie korzystne dla konsumentów oraz polskiej gospodarki – stwierdził Frans-Willem de Kloet, dyrektor zarządzający UPC Polska.
Multimedia Polska to kolejny konkurent przejmowany przez UPC Polska. Pięć lat temu firma za 2,4 mld zł kupiła od funduszu Mid Europa Partners sieć Aster City.
Liberty Global doradza Dentons – zespół prawników kierowany przez partnerów Igora Ostrowskiego (Warszawa) i Roba Irvinga (Budapeszt) wspieranych przez Pawła Grabowskiego (Warszawa) i Chrisa Watkinsona (Budapeszt/Praga).
Akcjonariuszom firmy Multimedia Polska przy jej sprzedaży doradza prawnie Radzikowski, Szubielska i Wspólnicy. Głównym prawnikiem obsługującym był partner Gabriel Wujek.
Ireneusz Walencik