Kancelaria Squire Patton Boggs doradzała właścicielowi firmy produkującej i sprzedającej pieczywo nie zawierające glutenu przy jej zbyciu firmie Bounty Brands, której doradcą była kancelaria Gessel.
Południowoafrykańska firma spożywcza Bounty Brands w listopadzie 2017 r. kupiła firmę Bezgluten od jej właściciela Mariusza Koczwary. Jest ona drugim w Polsce pod względem wielkości producentem i dystrybutorem dietetycznej żywności dla osób uczulonych na gluten. Bezgluten ma w ofercie chleby, bułki, ciasta, makarony, mąki, przekąski, płatki i dania gotowe. W zakładzie w Posądzy koło Krakowa firma zatrudnia 75 osób.
Bounty Brands jest kontrolowana przez fundusz inwestycyjny Coast2Coast z Republiki Południowej Afryki, założony w 2007 r. przez dwóch przedsiębiorców inwestujących własne pieniądze w biznesy głównie w południowej Afryce, Australii i Europie Środkowej. W Polsce – za pośrednictwem Bounty Brands – fundusz jest właścicielem firmy Sonko produkującej wafle ryżowe oraz firmy Stella Pack produkującej i rozprowadzającej, m.in. plastikowe worki na śmieci, torebki, folie spożywcze. Za pośrednictwem firmy Marlin Homeware Coast2Coast posiada natomiast Krośnieńską Hutę Szkła.
– Bezgluten bardzo dobrze wpisuje się w portfel naszych produktów spożywczych. Zbudował silną markę i oferuje unikalne produkty, a jednocześnie umacnia naszą obecność na szybko rosnącym rynku zdrowej żywności i przekąsek – zakomunikował Stefan Rabe, prezes Bounty Brands.
Jak podaje Wikipedia, gluten to mieszanina białek roślinnych, gluteniny i gliadyny, występująca w ziarnach niektórych zbóż, np. pszenicy, żyta i jęczmienia. Nietolerancja na gluten to celiakia– występująca u 1 proc. populacji choroba związana z wytwarzaniem przez organizm przeciwciał przeciwko glutenowi i powodująca uszkodzenie kosmków jelitowych.
Dieta bezglutenowa polega na eliminacji z pożywienia produktów zawierających gluten, czyli na wykluczeniu pokarmów z dodatkiem naturalnych bądź przetworzonych zbóż.
Jak potwierdził „Rynek Prawniczy”, przy sprzedaży firmy Bezgluten jej dotychczasowemu właścicielowi Mariuszowi Koczwarze doradzała kancelaria Squire Patton Boggs. W obsługę transakcji zaangażowani byli Michał Karwacki, Paweł Magierowski, Hubert Binkiewicz i Aleksandra Drożdż z warszawskiego biura kancelarii.
Bounty Brands doradzała przy transakcji kancelaria Gessel – ustalił „Rynek Prawniczy”. Jak podaje na swojej stronie internetowej, jej doradztwo obejmowało m.in. opracowanie struktury prawnej transakcji, przeprowadzenie prawnego due diligence, przygotowanie dokumentacji transakcyjnej, udział w negocjacjach. Kancelaria uczestniczyła także w pozyskaniu przez nabywcę finansowania dłużnego.
Ireneusz Walencik