Sołtysiński Kawecki & Szlęzak we wprowadzeniu wirtualnej karty płatniczej

364
Zdjęcie: Jonas Leupe/Unsplash

Jak ustalił „Rynek Prawniczy”, kancelaria Sołtysiński Kawecki & Szlęzak doradzała firmie PayPo przy wprowadzeniu wirtualnej karty płatniczej.

Dostępna tylko w formie wirtualnej, w aplikacji mobilnej na smartfonie, karta płatnicza PayPo jest powszechnie dostępna od listopada 2024 r. Umożliwia zakupy w modelu „kup teraz, zapłać później” (Buy Now, Pay Later – BNPL) w sklepach stacjonarnych, a także przez Internet. Aby zacząć korzystać z karty należy ją wygenerować w aplikacji, przejść weryfikację firmy, a następnie dodać ją do swojego portfela w telefonie, poprzez systemy płatności Apple Pay lub Google Pay. Przed dokonaniem zakupu klient aktywuje limit na transakcję w wybranym sklepie, określając kwotę, którą chce wydać. Po aktywacji limitu zbliża smartfon z wirtualną kartą do terminala płatniczego. Przy zakupach internetowych trzeba wprowadzić dane karty i potwierdzić transakcję w aplikacji. Zakup opłaca firma PayPo, której należność można zwrócić w terminie do 30 dni, bez prowizji i odsetek, lub po rozłożeniu na oprocentowane raty (do kilkunastu procent). Korzystanie z karty wirtualnej jest wolne od stałych opłat.

Firma PayPo zajmuje się świadczeniem usług finansowych w zakresie płatności odroczonych: można zrealizować zakup płacąc za niego potem. Działa od 2016 r. obsługując 2 mln klientów 36 tys. sklepów internetowych i platform zakupowych. W 2023 r. obsłużyła 13,5 mln transakcji na łączną kwotę 3,6 mld zł. Wirtualna karta płatnicza umożliwiła klientom także płatności w sklepach stacjonarnych.

W lipcu 2024 r. firma PayPo otrzymała od Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego licencję krajowej instytucji płatniczej. Pozwala ona m.in. na wydawanie własnych kart płatniczych.

– Wirtualna karta PayPo to milowy krok nie tylko dla branży BNPL w Polsce, ale przede wszystkim dla samej firmy, która dzięki temu rozwiązaniu staje się dostępna w całym handlu, nie tylko tym online. Klienci od lat pytali nas o tę kartę i potwierdzali w badaniach, że chętnie z niej skorzystają. Wierzymy, że spotka się ona z dużym zainteresowaniem z ich strony. Dodatkowo karta pozwoli nam jeszcze bardziej wzmocnić świadomość marki PayPo, zmierzając ku temu, aby nasze usługi stały się domyślną formą płatności za zakupy wśród milionów konsumentów – skomentował Radosław Nawrocki, prezes i założyciel PayPo.

„Rynek Prawniczy” ustalił, ze firmie PayPo przy opracowaniu i wprowadzeniu wirtualnej karty płatniczej doradzała kancelaria Sołtysiński Kawecki & Szlęzak, która na swojej witrynie internetowej poinformowała, że jej obsługa obejmowała m.in. prace koncepcyjne nad konstrukcją nowej usługi,  opracowanie regulaminów i umów w konwencji prostego języka, doradztwo prawne w zakresie zabezpieczeń przed oszustwami kartowymi. Podała, że wykonywali ją partner Wojciech Iwański, senior counsel  Mateusz Blocher, Lidia Malinowska, Aleksandra Księżak.

Ireneusz Walencik