Olesiński & Wspólnicy z korzystną decyzją prezesa UODO

344

W połowie września 2019 r. prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych wydał decyzję potwierdzającą prawidłowość wypracowanego przez O&W modelu wysyłania informacji handlowych. Oparty jest on o korzystanie zarówno z wewnętrznych baz marketingowych (osób zainteresowanych otrzymywaniem informacji handlowych), jak i współpracę z zewnętrznymi sieciami marketingowymi.

Na rynku pojawiają się liczne sposoby dostosowania wspomnianego (kluczowego) obszaru do RODO.

Wyzwaniem pozostaje jednak:

  • zapewnienie bezpiecznego, a przy tym maksymalnie uproszczonego systemu subskrypcji usługi,
  • umożliwienie maksymalnie szerokiego dotarcia do klienta z przekazem marketingowym, w tym z wykorzystaniem wielu kanałów komunikacji,
  • wypracowanie sprawnych i możliwie ustandaryzowanych mechanizmów reakcji na żądania użytkowników związane z przetwarzaniem ich danych osobowych,
  • odseparowanie sprzeciwów względem przetwarzania danych/otrzymywania informacji handlowej wysyłanej za pośrednictwem zewnętrznych partnerów (agencje reklamowe) od sprzeciwów wymierzonych w informacje otrzymywane bezpośrednio od reklamodawcy,
  • jednoczesne zapewnienie możliwości dalszego świadczenia usług, np. w ramach konta użytkownika czy w bieżącej sprzedaży w ecommerce.

Wdrożony przez nas sposób działania pozwolił zrealizować powyższe cele zgodnie z RODO, a jednocześnie – uprościć komunikację z klientami m.in. poprzez całkowite zrezygnowanie z checkboxów.

Model został wdrożony dla jednego z liderów polskiego handlu online i może być z powodzeniem stosowany również wśród innych podmiotów zainteresowanych prowadzeniem nowoczesnej komunikacji marketingowej.

Prace zespołu, który opracował wdrożony model prowadzili Magdalena Kaleta-Maniak i Andrzej Boboli.

Materiał firmy doradczej Olesiński & Wspólnicy