W połowie września 2019 r. prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych wydał decyzję potwierdzającą prawidłowość wypracowanego przez O&W modelu wysyłania informacji handlowych. Oparty jest on o korzystanie zarówno z wewnętrznych baz marketingowych (osób zainteresowanych otrzymywaniem informacji handlowych), jak i współpracę z zewnętrznymi sieciami marketingowymi.
Na rynku pojawiają się liczne sposoby dostosowania wspomnianego (kluczowego) obszaru do RODO.
Wyzwaniem pozostaje jednak:
- zapewnienie bezpiecznego, a przy tym maksymalnie uproszczonego systemu subskrypcji usługi,
- umożliwienie maksymalnie szerokiego dotarcia do klienta z przekazem marketingowym, w tym z wykorzystaniem wielu kanałów komunikacji,
- wypracowanie sprawnych i możliwie ustandaryzowanych mechanizmów reakcji na żądania użytkowników związane z przetwarzaniem ich danych osobowych,
- odseparowanie sprzeciwów względem przetwarzania danych/otrzymywania informacji handlowej wysyłanej za pośrednictwem zewnętrznych partnerów (agencje reklamowe) od sprzeciwów wymierzonych w informacje otrzymywane bezpośrednio od reklamodawcy,
- jednoczesne zapewnienie możliwości dalszego świadczenia usług, np. w ramach konta użytkownika czy w bieżącej sprzedaży w e–commerce.
Wdrożony przez nas sposób działania pozwolił zrealizować powyższe cele zgodnie z RODO, a jednocześnie – uprościć komunikację z klientami m.in. poprzez całkowite zrezygnowanie z checkboxów.
Model został wdrożony dla jednego z liderów polskiego handlu on–line i może być z powodzeniem stosowany również wśród innych podmiotów zainteresowanych prowadzeniem nowoczesnej komunikacji marketingowej.
Prace zespołu, który opracował wdrożony model prowadzili Magdalena Kaleta-Maniak i Andrzej Boboli.
Materiał firmy doradczej Olesiński & Wspólnicy