Kodeks Dobrych Praktyk Restrukturyzacji powstał w ramach drugiej edycji kampanii „For better data flow – praktykuj efektywne transakcje”. Opracowali go specjaliści z bogatym doświadczeniem w obszarze restrukturyzacji, którzy dołączyli do grona ekspertów Rady Programowej kampanii.
Zdaniem autorów, restrukturyzacja powinna być przygotowana jako trzyetapowy proces, na który składa się: analiza ekonomiczno-prawna i określenie źródeł dysfunkcji biznesowych, opracowanie planu naprawczego, a następnie jego konsekwentne wdrożenie. Co odpowiada też układowi kodeksu.
– Poprzez Kodeks Dobrych Praktyk Restrukturyzacji chcemy promować zmianę postrzegania restrukturyzacji. Uważamy, że jest to proces wspierający przedsiębiorców, którzy poważnie myślą o swojej firmie. Kodeks powstał w następstwie wejścia w życie w styczniu 2016 r. nowych przyjaznych przedsiębiorcom regulacji prawnych. Wskazówki kodeksu dotyczą zarówno projektów restrukturyzacji rozwojowej, jak i naprawczej. Poprzez dobre praktyki zachęcamy przedsiębiorców do stosowania efektywnych rozwiązań, które pomogą im wyjść z sytuacji kryzysowych lub ich uniknąć – powiedziała Aleksandra Porębska z firmy FORDATA, która jest inicjatorem kampanii.
Spotkania Robocze Rady Programowej, podczas których dyskutowany był finalny kształt kodeksu, odbyły się w kwietniu i maju. Punktem kulminacyjnym była Debata Ekspercka która miała miejsce 16 czerwca w Warszawie podczas III Polskiego Kongresu Prawa Restrukturyzacyjnego KongRes 2016, podczas której został zaprezentowany Kodeks Dobrych Praktyk Restrukturyzacji.
Pierwsza edycja kampanii „For better data flow – praktykuj efektywne transakcje” zakończyła się opracowaniem Kodeksu Dobrych Praktyk Transakcyjnych, którego uniwersalne rekomendacje przeznaczone są dla wszystkich uczestników rynku transakcyjnego. – Druga edycja kampanii skupia się na procesach restrukturyzacyjnych. Kolejne będą skupione na rozwinięciu rekomendacji zawartych w Kodeksie Dobrych Praktyk Transakcyjnych dla innych typów transakcji – dodaje Porębska.
Misją kampanii „For better data flow – praktykuj efektywne transakcje” jest edukacja w zakresie dobrych praktyk stosowanych podczas realizacji procesów transakcyjnych. Długofalowym celem kampanii jest promocja dobrych praktyk transakcyjnych w ujęciu branżowym, nawiązujących do aktualnych trendów rynkowych.
Kampania edukacyjna jest adresowana do wszystkich podmiotów szeroko pojmowanego procesu transakcyjnego, od doradców transakcyjnych, przez inwestorów, po przedstawicieli spółek, także notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych.
Inicjatorem kampanii jest firma FORDATA, pionier technologii Virtual Data Room, wspierającej realizację największych procesów transakcyjnych na rynku polskim oraz w Europie Centralnej i Wschodniej.
Więcej informacji o kampanii tutaj.
Materiał opublikowany w ramach patronatu medialnego