Od 4 do 6 lipca 2017 r. w telewizji TVN24, w trakcie bloków reklamowych, można było zobaczyć filmik promujący zawód radcy prawnego.
Trzydziestosekundowy filmik zatytułowany – jak poinformowano na stronie internetowej Krajowej Izby Radców Prawnych – „Niebieski to kolor wolności”, wyemitowano 20 razy. Emisja będzie powtórzona we wrześniu w TVN24. Ma być elementem wielowątkowej kampanii promocyjnej profesji radcowskiej.
Według władz samorządu radców„celem kampanii społecznej jest przekazanie informacji o konieczności korzystania z usług radcy prawnego, ale przede wszystkim ukazanie praktycznych i życiowych sytuacji, w których z usług radcy prawnego można skorzystać. Najważniejszą zasadą kierunkującą całą kampanię społeczną jest zasada pierwszeństwa klienta. Oznacza ona wskazanie, iż to klient jest bohaterem kampanii i rozwiązanie jego problemów przez radcę prawnego”.
Jak oświadczył, cytowany na stronie KIRP, Maciej Bobrowicz, prezes Krajowej Rady Radców Prawnych, to wyjątkowa i pierwsza tego rodzaju wśród polskich samorządów prawniczych i w Europie kampania. Podstawą jej przekazu są liczne badania socjologiczne wykonane na zlecenie KRRP, które wskazują zarówno na elementy, jakie powinna zawierać dobra promocja, jak i na odbiorców, do których ma ona trafiać.
Filmik promocyjny można obejrzeć tutaj tutaj.
Ireneusz Walencik