Trzy kancelarie wśród pracodawców najbardziej pożądanych przez specjalistów

637
"You're the woman for the job, congrats!"

Kancelarie Dentons, Sołtysiński Kawecki & Szlęzak i WKB Wierciński Kwieciński Baehr znalazły się w grupie najbardziej pożądanych przez specjalistów i menedżerów pracodawców w badaniu przeprowadzonym przez firmę rekrutacyjną Antal w 2015 r.

antalik

Była to już szósta edycja corocznego badania Antal. Ogłoszony właśnie raport z niego pokazał preferencje polskich specjalistów z ośmiu dziedzin (administracja, finanse i księgowość, HR, inżynieria, IT, logistyka, prawo, sprzedaż i marketing) oraz menedżerów wyższej kadry zarządzającej co do potencjalnego miejsca zatrudnienia. Jako preferowane miejsce pracy respondenci mogli wskazać dowolną firmę: 3427 anonimowo badane osoby zatrudnione w rozmaitych branżach wskazały w sumie 63 firmy z 14 branż (28 to firmy, których nie było w zestawieniu ubiegłorocznym), wśród nich trzy prawnicze.

Źródło: raport Antal
Źródło: raport Antal

Największą popularnością cieszyły się tak modne marki, jak EY (konsulting, 40 proc.), Google (IT, 29,5 proc.), Skanska (24 proc., budownictwo), Facebook (23 proc., media) i Mars (19,5 proc., branża spożywcza).

Najważniejszym źródłem wiedzy o firmie byli dla badanych zatrudnieni w niej znajomi (37 proc. wskazań). Istotne są również publikacje w mediach (34 proc.) i opinie zamieszczane w Internecie (36 proc.), które z roku na rok nabierają znaczenia. W porównaniu do poprzedniej edycji z 17 do 9 proc. spadł odsetek respondentów, dla których pożądanym pracodawcą jest ich własna firma.

Według raportu Antal, dla specjalistów i menedżerów najistotniejszymi kryteriami wyboru firmy są: jej wielkość i prestiż  (42 proc.), styl zarządzania nią i kultura organizacyjna (38 proc.), innowacyjność (31 proc.), stabilność zatrudnienia (30 proc.), wysokość wynagrodzenia (27 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 34 proc.). Tylko dla 13 proc. liczyła się  równowaga między życiem zawodowym i prywatnym, a dla 8  proc. – dodatkowe benefity.

Według Przemysława Broniszewskiego, menedżera w Antal, firmy, które chcą być pożądanymi pracodawcami, muszą rozbudowywać swoje działania employer branding, wewnętrzne, kierowane do obecnych pracowników i zewnętrzne, na rynku pracy. – Przyjazne i dobrze zorganizowane środowisko pracy sprzyja innowacyjności, a ta cecha coraz częściej jest wskazywana jako najistotniejsza przy poleceniu danej firmy przez obecnie zatrudnione tam osoby – skomentował ekspert –  Kolejnym filarem działań employer branding powinna być odpowiednia prezentacja oferty rekrutacyjnej, klarownie ukazująca najważniejsze aspekty tak samego stanowiska, jak i środowiska pracy w danej firmie. Istotne jest prezentowanie faktycznych możliwości rozwoju zawodowego, zamiast ogólnikowych zapewnień o bogatych pakietach szkoleniowych.

Antal jest firmą z branży rekrutacji specjalistów i menedżerów oraz doradztwa HR. Działa w 35 krajach, w Polsce od 1996 r. w biurach w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu oraz Gdańsku.

Badanie zostało przeprowadzone między 16 listopada a  30 grudnia 2015 r.

Ireneusz Walencik

i.walencik@rynekprawniczy.pl