Metaverse raport Kochański & Partners

265

Internetowe światy stanowiące połączenie rzeczywistości realnej i wirtualnej, w których użytkownicy mogą dokonywać różnych działań podobnych jak w świecie fizycznym. Czym jest metaverse i jak wygląda w praktyce?

Autorzy raportu – interdyscyplinarny zespół ekspertów – przedstawiają metaverse jako zbiorową wirtualną przestrzeń, stworzoną przez, płynne z perspektywy odbiorcy, połączenie fizycznej i cyfrowej rzeczywistości, u podstawy której leży zbudowanie poczucia wzajemnego przenikania się świata realnego, ze światem wirtualnym.

Przestrzeń ta zapewnia użytkownikowi tzw. doświadczenie immersyjne, czyli wrażenie przeniesienia się do innego świata, w którym zachowana jest możliwość manipulowania i interakcji z otoczeniem.

W ramach metaverse doświadczenia są równoczesne i trwałe dla nieograniczonej liczby użytkowników, z których każdy ma swoje indywidualne poczucie obecności i ciągłości danych takich jak tożsamość, historia, uprawnienia, przedmioty, komunikacja i płatności.

  • Co tak naprawdę oznacza metaverse dla biznesu?
  • Jakie zmiany prawne będzie za sobą pociągał rozwój metaverse?
  • Kto może odnieść sukces w nowej rzeczywistości?

Metaverse raport Kochański & Partners prezentuje szerokie prawnicze spojrzenie na wiele obszarów, w tym:

  • prawo własności i web 3.0,
  • reklama,
  • gaming,
  • rozrywka,
  • znaki towarowe,
  • sztuczna inteligencja,
  • dane,
  • NFT,
  • kryptoaktywa i rozporządzenie MICA,
  • deepfake,
  • prawo antymonopolowe.

Raport dostępny jest do pobrania pod linkiem.

Prace nad przygotowaniem raportu koordynowali: Łukasz Węgrzyn, Szymon Ciach, i Aleksandra Ryżkowska.

Autorami raportu są: Michał Będkowski-Kozioł, Agnieszka Chajewska, Mateusz Ostrowski, Łukasz Węgrzyn, Piotr Kaniewski, Monika Maćkowska-Morytz, Alicja Cessak-Mojnowska, Agnieszka Choromańska-Malicka, Szymon Ciach, Tomasz Szambelan, Krzysztof Kowacz, Maciej Kuranc, Aminata Traore-Michalak, Eryk Czajkowski, Paulina Perkowska, Bartłomiej Galos oraz Marta Musidłowska.

Partnerami publikacji są Synapse Network oraz „Magazyn ITwiz”.

Materiał kancelarii Kochański & Partners