Baker McKenzie współpracuje przy projekcie polskiego samochodu elektrycznego

202
(www.izera.pl)

Spółka ElectroMobility Poland przedstawiła dzisiaj nową markę motoryzacyjną pod nazwą Izera oraz prototypy pierwszego polskiego samochodu elektrycznego. Zaprezentowane zostały dwie wersje samochodu: hatchback i SUV. Za design prototypów odpowiadają projektanci włoskiej pracowni stylistycznej Torino Design – jednej z najbardziej renomowanych w motoryzacyjnym świecie. Konsultantem jest Tadeusz Jelec, uznany na świecie projektant aut. Kancelaria Baker McKenzie od samego początku projektu wspiera od strony prawnej spółkę ElectroMobility Poland.

To bardzo ważny etap projektu, dlatego chcieliśmy podzielić się efektami prac z szerokim gronem odbiorcówmówi Piotr Zaremba, prezes spółki ElectroMobility Poland – Nieocenioną wartością jest to, że w nasze przedsięwzięcie udało się zaangażować zespół znakomitych specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej. Dzięki temu prototypy wyróżniają się ciekawym, nowoczesnym designem oraz technologicznymi rozwiązaniami na światowym poziomie.

Kancelaria Baker McKenzie doradzała ElectroMobility Poland SA przy umowach z partnerami zagranicznymi. Zespołem prawników Baker McKenzie kieruje adwokat Jakub Falkowski przy wsparciu mec. Moniki Gebel z praktyki prawa nowych technologii.

Większość analityków wskazuje, że przyszłość europejskiej motoryzacji będzie bez wątpienia należała do pojazdów elektrycznych. Szybki rozwój elektromobilności zmieni nie tylko sposób, w jaki będziemy korzystać ze środków transportu, ale także przyczyni się do ochrony klimatu i środowiska, choćby poprzez poprawę jakości powietrza w centrach miast. Cieszę się, że Polska dołącza do tej rewolucji, a Baker McKenzie dokłada do tego swoją cegiełkę mówi Jakub Falkowski.

Spółka ElectroMobility Poland SA powstała w październiku 2016 roku jako inicjatywa czterech polskich koncernów energetycznych: PGE Polska Grupa Energetyczna SA, Energa SA, Enea SA oraz Tauron Polska Energia SA. Każdy z podmiotów objął po 25 proc. udziałów w spółce. Według planów spółki, produkcja polskiego samochodu elektrycznego ma się rozpocząć w 2023 roku.

Materiał kancelarii Baker McKenzie