WKB Wierciński Kwieciński Baehr doradzała przy starcie nowej czarterowej linii lotniczej

360
Maszyny czarterowe latają w typowych barwach Ryanaira (www.ryanair.com)

Kancelaria WKB Wierciński Kwieciński Baehr doradzała irlandzkiej firmie Ryanair przy utworzeniu w Polsce spółki lotniczej Ryanair Sun i uruchomieniu przez nią wakacyjnych czarterowych przelotów dla dwóch krajowych biur podróży.

Ryanair Sun wystartowała 26 kwietnia 2018 r. rejsem z Poznania na grecką wyspę Zakynthos. W tym roku flota spółki ma liczyć pięć samolotów Boeing 737-800, które zabierają na pokład 189 pasażerów, a w 2019 r., według informacji „Gazety Wyborczej”, ich liczba ma wzrosnąć do 15. W tegorocznym sezonie turystycznym będą one obsługiwać biura Grecos Holiday (trasy do Aten, Chanii, Kefalonii, Heraklionu, Salonik, na Korfu, Kos, Zakynthos i Majorkę) oraz TUI Polska. Inne kierunki to Cypr, Hiszpania, Włochy.

Samoloty Ryanair Sun będą latać z lotnisk w Warszawie (Okęcie), Katowicach, Wrocławiu i Poznaniu, konkurując z trzema potentatami na rynku czarterów turystycznych firmami Enter Air, Small Planet Airlines i Travel Service.

Irlandzkie linie lotnicze Ryanair to, według Wikipedii, największy w Europie i jeden z największych na świecie niskobudżetowych przewoźników lotniczych. Flota firmy liczy ponad 400 samolotów Boeing 737-800. Spółka została założona w 1985 r. przez Tony’ego Ryana i jego dzieci. Pierwsze połączenie z irlandzkiego miasta Waterford do portu lotniczego Londyn-Gatwick zostało uruchomione w lipcu 1985 r. Obecnie Ryanair lata do 37 krajów wykonując 2 tys. lotów dziennie. W Polsce działa od marca 2005 r. Operuje z 12 polskich portów lotniczych.

Kancelaria WKB Wierciński Kwieciński Baehr poinformowała „Rynek Prawniczy”, iż doradzała firmie Ryanair w całym procesie powstawania spółki Ryanair Sun S.A., doradzając we wszelkich aspektach korporacyjnych, m.in. przy utworzeniu spółki, podwyższeniach kapitału zakładowego, opracowaniu zasad ładu korporacyjnego. Prawnicy kancelarii doradzali również przewoźnikowi przy uzyskaniu koncesji na wykonywanie działalności gospodarczej w lotnictwie, a także innych pozwoleń, przy sporządzeniu dokumentacji operacyjnej i technicznej, budowie struktury, uzyskaniu pozwoleń specjalnych i trasowych, rejestracji statków powietrznych, a także w uzyskaniu Certyfikatu Operatora Lotniczego (AOC) i Certyfikatu Organizacji Zarządzania Ciągłą Zdatnością do Lotu (CAMO) oraz podczas audytów sektorowych.

Kluczowymi członkami zespołu doradzającego byli partner Anna Wojciechowska, senior associate Krzysztof Wawrzyniak – w zakresie prawa korporacyjnego i prawa spółek oraz senior associate Jadwiga Stryczyńska – w kwestiach związanych z regulacjami w sektorze lotniczym.

– Doradzaliśmy klientowi we wszystkich fazach tego projektu, począwszy od budowania struktury przedsiębiorstwa lotniczego, poprzez przygotowanie dokumentacji operacyjnotechnicznej, aż do finalnego uzyskania wymaganych zezwoleń i certyfikatów – podsumowała Jadwiga Stryczyńska, ekspert kancelarii w dziedzinie prawa lotniczego.

Ireneusz Walencik

i.walencik@rynekprawniczy.pl