Hogan Lovells w finansowaniu nowych pociągów dla warszawskiego metra

316
(www.youtube.com)

Kancelaria Hogan Lovells poinformowała „Rynek Prawniczy”, iż we wrześniu 2017 r. podpisała umowę z Metrem Warszawskim na kompleksowe usługi doradztwa prawnego dotyczącego finansowania zakupu pociągów dla obu linii stołecznej kolei podziemnej. Ich dostawca – producent zostanie wyłoniony w trwającym postępowaniu przetargowym.

W maju 2017 r. Metro Warszawskie ogłosiło największy w swojej historii przetarg na zakup taboru – dostawę 37 nowych pociągów (jednoprzestrzennych, elektrycznych zespołów trakcyjnych, każdy złożony z sześciu wagonów), z opcją zwiększenia zamówienia o kolejne osiem składów. Na zamówienie w sumie 260 wagonów, w tym 90 z kabiną maszynisty firma przeznaczyła 1,691 mld zł. Zakup będzie sfinansowany ze środków Metra Warszawskiego, kredytów oraz dofinansowany ze środków unijnych.

Termin do złożenia ofert minął 23 października 2017 r. Wpłynęło pięć od firm Stadler (Szwajcaria), Construcciones Y Auxiliar De Ferrocarriles (Hiszpania), Alstom Konstal (Francja), Skoda (Czechy – najtańsza oferta) oraz od konsorcjum Siemens i Newag (Austria i Polska). Oferty oceni komisja przetargowa. O wyborze zdecydują następujące kryteria: cena (50 proc.), zużycie energii (24 proc.), system utrzymania pojazdu (22 proc.), ekologia (4 proc.).

Nowy tabor będzie potrzebny w związku z rozbudową drugiej linii metra oraz planowaną wymianą najstarszych pociągów pochodzenia rosyjskiego. Wybrana firma powinna dostarczyć  komplet pociągów w ciągu czterech lat i pięciu miesięcy od podpisania kontraktu, a pierwszą partie – w ciągu 20 miesięcy.

Metro Warszawskie eksploatuje obecnie cztery typy taboru, w sumie 75 pociągów (450 wagonów).

Ireneusz Walencik

i.walencik@rynekprawniczy.pl