Internetowy pośredniak usług radcowskich z reklamami Google pro bono

732

Sieć Opieki Prawnej radcadlamnie.pl, nowy serwis, który ma w Internecie kojarzyć prawników z klientami, poinformował w sierpniu 2017 r., iż został beneficjentem programu Google Ad Grants wspierającego organizacje non profit.

Program umożliwia wyświetlanie bezpłatnych reklam internetowych za pomocą Google AdWords – systemu wyświetlającego linki sponsorowane w wynikach wyszukiwarki Google.

Toruńska Fundacja Zmiany Społecznej „Studiumplus”, która jest operatorem serwisu SOP działającego pod patronatem Krajowej Rady Radców Prawnych ocenia, że kampania „przysłuży się promocji zawodu oraz profili utworzonych przez radców prawnych współpracujących z serwisem”. Informuje, że „będzie trwała co najmniej do końca roku, a przydzielony przez Google budżet pozwala na niespotykaną w segmencie pomocy prawnej intensywność działań promocyjnych”.

Aby zakwalifikować się do programu Google Ad Grants i zachować tę kwalifikację, należy spełniać określone kryteria. W programie Google współpracuje z ponad 20 tys. organizacji non profit z ponad 50 krajów, w tym z Polski.

Google Ad Grants jest częścią programu Google dla Organizacji Non-Profit. Aby zostać beneficjentem Google Ad Grants, organizacja musi: zgłosić się do tegoż programu; mieć ważny status organizacji charytatywnej; potwierdzić i zaakceptować wymagane przez Google oświadczenia dotyczące niestosowania dyskryminacji oraz przyjmowania i wykorzystywania darowizn; mieć działającą w Internecie witrynę z merytoryczną treścią.

Reklamy organizacji muszą prowadzić do tylko jednej domeny witryny zatwierdzonej w zgłoszeniu. Trzeba aktywnie zarządzać kontem AdWords organizacji, logując się przynajmniej raz w miesiącu i dokonując w ciągu 90 dni co najmniej jednej zmiany. Reklamy i słowa kluczowe powinny odzwierciedlać program i działalność organizacji. W programie nie jest dozwolona reklama ściśle komercyjna. Jeśli promuje się produkty lub usługi, to wszystkie przychody należy przeznaczać bezpośrednio na realizację celów organizacji. Reklamy nie mogą prowadzić do stron zawierających głównie linki do innych witryn. Nie mogą promować produktów finansowych, ani nakłaniać do przekazywania dóbr konsumpcyjnych. W witrynie nie mogą wyświetlać się reklamy Google AdSense ani inne linki reklamowe.

Google Ad Grants wyświetla w wyszukiwarce reklamy wyłącznie tekstowe, na stronach wyników wyszukiwania Google pod reklamami płatnymi. Wszystkie kampanie muszą być kierowane na słowa kluczowe. Maksymalny koszt kliknięcia  wynosi dwa dolary. Organizacja uczestnicząca w programie otrzymuje miesięcznie 10 tys. dolarów na reklamy AdWords.

Ireneusz Walencik

i.walencik@rynekprawniczy.pl