Prawnicy-rugbyści w kancelarii Sójka Maciak Mataczyński

1003
(www.smmlegal.pl)

Oryginalną innowację wprowadziła ostatnio na swojej stronie internetowej poznańsko-warszawska kancelaria Sójka Maciak Mataczyński.

Oto na trzech zdjęciach w sliderze na stronie głównym rekwizytem jest piłka do gry w rugby, potocznie zwana „jajem”. To z nią występują  postacie męskie w garniturach i kobiece w garsonkach. Ale to jeszcze nie wszystko. Jak ustalił „Rynek Prawniczy”, te postacie to nie modelki i modele z agencji reklamowej odgrywające prawników. To autentyczni prawnicy i prawniczki pracujący w kancelarii Sójka Maciak Mataczyński, którzy przekazują odbiorcom pewną opowieść. Na pierwszym zdjęciu grupują się wokół lidera-trenera na przedmeczowej odprawie, na drugim – biegną z piłką po punkty, ostatnie w kolejności – to prezentacja zwycięskiego zespołu.

Zarówno koncepcja, jak i wykonanie są interesującym odstępstwem od sztampy prawniczych i kancelaryjnych stron internetowych. Kancelaria zrywa z obrazkami biurek z kodeksami, statuetek Temidy czy wszechobecnych paragrafów. Do tego autentyzm – zamiast zdjęć z magazynu anonimowych pozerów, z piłką do rugby pokazują się prawdziwi prawnicy, mężczyźni i kobiety z kancelarii (można te osoby zidentyfikować oglądając fotografie w zakładce „Zespół”). Jakby chcieli powiedzieć swoim potencjalnym klientom: rugby to twarda gra, kości trzeszczą, zęby latają, ale my nie udajemy, tylko naprawdę gramy dla was.

Oto  komentarz partnera zarządzającego kancelarii Sójka Maciak Mataczyński, adwokata Przemysława Maciaka dla „Rynku Prawniczego”:

 Kancelaria jest w trakcie rebrandingu. Głównym założeniem tego procesu jest zerwanie z wizerunkiem kancelarii, która opiera się na wiedzy i doświadczeniu trzech wybitnych prawników. W tym celu dotychczasowe elementy marki, a przede wszystkim nazwa i logotyp kancelarii – „Sójka Maciak Mataczyński Adwokaci sp.k.” zostały zastąpione skrótem „SMM Legal”. Celem tej zmiany jest wskazanie, iż o sile kancelarii świadczy starannie dobrany zespół, na który składa się ponad 90 prawników, specjalizujących się w różnych dziedzinach prawa.

Oczywiście, każdy zespół potrzebuje liderów.  Pozostają nimi trzej doświadczeni partnerzy zarządzający. Niemniej, rosnąca skala naszej działalności oraz kompleksowość istniejących problemów prawnych utwierdza nas w przekonaniu o potrzebie połączenia unikalnej wiedzy i umiejętności znacznie szerszego grona ekspertów. Założenia te doskonale oddaje nowy motyw przewodni kancelarii, którym jest dyscyplina sportowa – rugby. Chcemy w ten sposób wyrazić podobieństwa naszego zespołu prawników do drużyny rugby, która gotowa jest walczyć i wygrywać z najlepszymi. Budowanie wizerunku w oparciu o nowy motyw przewodni oraz o markę SMM Legal ma również pokazać, że nasza kancelaria aspiruje do znalezienia się w gronie topowych kancelarii w Polsce.

Zdajemy sobie sprawę, że oderwanie od klasycznego motywu dębowych regałów pełnych zakurzonych książek oraz figurki Temidy na rzecz mecenasów grających w rugby może wydawać się zadziwiające. Jesteśmy tego świadomi. Naszym celem nie jest jednak powielanie dotychczasowych wzorców, ale stworzenie kancelarii nowej generacji, odpowiadającej na złożone potrzeby naszych klientów. Chcemy przy tym pozostać wierni naszym wartościom, które pozwoliły nam stać się jedną z największych i najlepszych kancelarii w regionie. Stąd też mimo istotnych zmian wizerunku wciąż pozostajemy dalecy od korporacyjnych schematów i liczymy na to, że SMM Legal będzie projektem unikalnym, niespotykanym
dotychczas na rynku kancelarii prawnych.

Ireneusz Walencik

i.walencik@rynekprawniczy.pl