Najbardziej znane na świecie marki prawnicze

3506

Międzynarodowa firma Baker & McKenzie jest najsilniejszą na świecie marką prawniczą – wynika z rankingu Global Elite Law Firm Brand Index 2016 ogłoszonego 3 października 2016 r. przez firmę Acritas.

Ta sieć kancelarii zwyciężyła w rankingu Acritas po raz kolejny, siódmy z rzędu. Wygrywa od początku, od kiedy amerykańska firma Acritas zajmująca się konsultingiem i badaniem rynku, opracowuje zestawienie najpopularniejszych w świecie brandów prawniczych.

Im więcej jesteś, tym bardziej cię widzą

Jak komentuje Acritas, wyniki po raz kolejny pokazują znaczenie globalnej obecności na rynku, łączenia zdolności obsługi lokalnej i międzynarodowej w odpowiedzi na coraz bardziej multi-jurysdykcyjne problemy prawne klientów.
Ogólnoświatowy zasięg Baker & McKenzie jest kluczową dźwignią tej marki, która wyróżnia firmę na tle innych, przyciągając klientów, owocując wzrostem przychodów i pozwalając zachowywać przewagę nad konkurentami.

– Firma długoterminowo zaangażowała się w strategię globalną, co umożliwiło jej rozwój. Kancelarie, które inwestują w budowę rozległej sieci zasobów głębokiej wiedzy lokalnej, a nie ograniczają się tylko do „wbicia flagi w ziemię”, wygrywają wartością marki na rynku. Dzisiaj klienci działają globalnie i  oczekują, że ich doradcy też będą działać w ten sposób  – skomentowała rezultaty rankingu Lisa Hart Shepherd, prezes Acritas.

Znajomi z polskiego rynku

W zestawieniu Global Elite Law Firm Brand Index 2016, oprócz Baker & McKenzie, znalazło się także kilka innych międzynarodowych kancelarii znanych z polskiego rynku.

Na drugie miejsce w tym roku awansowała kancelaria Clifford Chance – z  trzeciej pozycji w roku ubiegłym. Zepchnęło to z drugiej na trzecią kancelarię DLA Piper. Norton Rose Fulbright i Hogan Lovells pozostały na swoich miejscach. To, według Acritas, grupa firm obejmująca swoim zasięgiem większość zakątków świata.

Na szóstą pozycję z dziewiątej wskoczyła Allen & Overy, co, według Acritas, jest dowodem skuteczności jej wysiłków na rzecz zwiększania wartości marki poprzez stosowanie innowacyjnych rozwiązań w zakresie dostarczania usług. Linklaters przesunęła się z ósmej na siódmą. White & Case pozostała na dziesiątej. Dentons drugi rok z rzędu awansowała o trzy stopnie i jest już 11. Według Acritas firma jest challengerem. Pierwsza dziesiątka najlepszych brandów musi nadal liczyć się ze wzrostem potencjału jej marki z racji bardzo szybkiego rozwoju. Do góry poszła także CMS – o dwa oczka z 17. na 15., a sieć Eversheds odbudowała rangę w tabeli, przechodząc z 19. miejsca na 16. Do pierwszej dwudziestki zestawienia po przerwie powróciła kancelaria K&L Gates.

 Źródło: Acritas

Ranking Global Elite Law Firm Brand Index 2016 oparto na wywiadach z 1101 prawnikami z wielkich międzynarodowych korporacji (osiągających ponad miliard dolarów rocznego przychodu), odpowiedzialnymi za zakup usług prawnych od firm zewnętrznych, przeprowadzonych w 55 krajach, między styczniem a sierpniem 2016 r.

Odpowiadali oni telefonicznie na pytania: która kancelaria prawnicza przychodzi im na myśl jako pierwsza; która ma najbardziej przychylne nastawienie do ich potrzeb; które są im najlepiej znane z międzynarodowych transakcji i sporów sądowych. Na podstawie tych odpowiedzi i punktacji za nie powstało rankingowe zestawienie, w którym za pierwsze miejsce przyznano 100 pkt., a kancelarie na kolejnych otrzymały proporcjonalnie mniej (Brand Index).

Opracowanie: Ireneusz Walencik

i.walencik@rynekprawniczy.pl