TelePapuga, czyli Wojciech Cejrowski boso przez prawo

3611
Foto: Przemysław Jahr/Wikimedia Commons - Praca własna

Wojciech Cejrowski, autor podróżniczych książek i programów telewizyjnych, wszedł w biznes prawniczy. Od prawie roku jest właścicielem serwisu telefonicznych porad prawnych TelePapuga. Dokładniej współwłaścicielem – razem z Aleksandrą Cejrowską, są wspólnikami spółki  z o.o. TelePapuga z siedzibą w Tczewie, wpisanej do rejestru sądowego we wrześniu 2015 r.

Skąd taka nazwa tego „telefonicznego pogotowia prawnego”? Tele – wiadomo, natomiast „papuga” w więziennej gwarze oznacza adwokata.

Jak pisze Wojciech Cejrowski na stronie internetowej serwisu, przepisy polskiego prawa „każdemu kojarzą się z dżunglą, przez którą nie sposób się przedrzeć. Jako, że jestem specjalistą od wszelakiego rodzaju dżungli postanowiłem stawić czoła także temu wyzwaniu, a jako że nie jestem prawnikiem postanowiłem zaprosić do współpracy renomowanych i sprawdzonych prawników, których profesjonalizm i uczciwość gwarantuje najwyższy poziom oferowanych przez serwis TelePapuga usług”.

Te usługi, czyli porady prawne udzielane przez telefon, można zamówić i opłacić poprzez stronę www serwisu, także w formie zakupu tzw. karty przedpłaconej.

Zgodnie z regulaminami świadczenia usług, porad na zlecenie TelePapugi udzielają klientom prawnicy, z którymi serwis łączą umowy zlecenia. Podczas rozmowy telefonicznej przedstawiają się z imienia i nazwiska, tytułem zawodowym oraz podają numer swojego wpisu do rejestru prowadzonego przez samorząd adwokacki lub radcowski.

Oferta podzielona jest na cztery różnorodne pakiety.

Porady powszednie dotyczą podstawowych spraw z dziedzin prawa cywilnego, rodzinnego, karnego, pracy, administracyjnego, odszkodowań. Czas trwania jednej porady, wraz z przedstawieniem stanu faktycznego, nie może być dłuższy niż 20 minut, kosztuje to 50 zł. Ma być udzielona niezwłocznie, najpóźniej w terminie dwóch dni roboczych.

Porady priorytetowe są udzielane „w sprawach nie cierpiących zwłoki” w dziedzinach prawa cywilnego, rodzinnego, karnego, pracy, administracyjnego, odszkodowań – najpóźniej w ciągu jednego dnia. Czas takiej  porady to maksimum 30 minut, koszt – 90 zł.

Porady biznesowe udzielane są w podstawowych sprawach z zakresu prawa gospodarczego, cywilnego i pracy. To pakiet 100 minut, który może zostać wykorzystany albo jednorazowo lub w liczbie do pięciu porad, kosztuje 240 zł.

Natomiast Złota Karta S.O.S. 24h daje możliwość uzyskania telefonicznej porady adwokata lub radcy prawnego w pilnych sprawach z zakresu prawa karnego i wykroczeń (takich m.in. jak kontrole i zdarzenia drogowe, zatrzymanie, pozbawienie wolności) oraz prawa cywilnego, gospodarczego i rodzinnego. Pakiet 45 minut kosztujący 250 zł można wykorzystać jednorazowo lub dwukrotnie. Porada udzielana jest ekspresowo w czasie 24 godzin od  zgłoszenia sprawy konsultantowi TelePapugi.

Jak można przeczytać na stronie internetowej serwisu, Wojciech Cejrowski gwarantuje swoją osobą uczciwość i najwyższą jakość obsługi prawnej. Powołał Komisję Etyki i Kwalifikacji Zawodowych z udziałem prawników „z dużym doświadczeniem zawodowymi i autorytetem”, która weryfikuje kandydatów do świadczenia usług klientom „pod względem etycznym i pod względem przygotowania zawodowego”.

Serwis zapewnia klientom anonimowość zgłaszanych problemów i udzielanych porad, zgodnie z przepisami o tajemnicy zawodowej prawników.

Ireneusz Walencik

i.walencik@rynekprawniczy.pl