Trzy kancelarie na czele rankingu specjalistów od prawa mediów

693

Kancelarie Baker & McKenzie, GWW oraz Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy zdobyły najwyższe pozycje w tegorocznej edycji rankingu Media Law International dla Polski.

MLI

Media Law International to specjalistyczny przewodnik grupujący czołowe kancelarie zajmujące się prawem mediów z  52 jurysdykcji na świecie, w tym z Polski. Ujmuje je w tzw. tiers (poziomy). W Polsce do poziomu 1 (tier 1) autorzy rankingu-przewodnika zaliczyli trzy firmy prawnicze:

  • Baker & McKenzie –  „Ma silną pozycję w kraju i jest regularnie chwalona przez konkurentów. Praktyką, która skupia się na prawie autorskim i nowych technologii zarządza Marek Rosiński. Multidyscyplinarne podejście tej firmy skupia szereg obszarów obsługi, które obejmują prawo handlowe, spory i nieuczciwą konkurencję”.
  • GWW – „Jest powszechnie zaliczana do czołowych praktyk doradczych w Polsce. Działa na rzecz klientów z branż filmowej i radiowej. Wśród specjalistów od prawa mediów są m.in. Wojciech Krupa, Wacław Knopkiewicz i Michał Sękowski. Doradzają w zakresie produkcji filmowej i obrotu prawami do programów i transmisji  telewizyjnych”.
  • Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy – “Skupia czołowych ekspertów od prawa reklamy i mediów. Xawery Konarski zdobył miejsce wśród najbardziej cenionych specjalistów. Doradza polskiemu rządowi w kwestiach zmian legislacyjnych. Elżbieta Traple, specjalistka od prawa mediów doradza wielu podmiotom z branży”.

W gronie ogółem 18 kancelarii z Polski wymienionych w pięciu poziomach rankingu, oprócz tych największych, znalazły się także specjalistyczne butiki:

  • Kancelaria Czyżewscy (tier 2) – „Jej zakres praktyki medialnej jest godny podziwu. Obszary ich specjalizacji to: rynek książkowy, prasa, rozrywka, film i reklama. Ich prawnicy mają duże doświadczenie w doradztwie przy produkcji filmów, realizacji formatów telewizyjnych, ochronie tajemnicy dziennikarskiej i ochronie danych osobowych”.
  • Jakubowski Pluta i Wspólnicy (tier 5) – “Koncentrują się na reklamie i prawach autorskich. Współpracują z wydawcami i nadawcami radiowymi w kwestiach wolności słowa, sprostowań, korzystania z utworów artystycznych”.

Ranking sporządził zespół wykwalifikowanych dziennikarzy opierając się na niezależnym badaniu rynku, kwestionariuszach  wypełnionych i nadesłanych przez firmy prawnicze oraz na rozmowach z ich klientami z branży mediów, a także na wizytach w klasyfikowanych kancelariach.

Ireneusz Walencik

i.walencik@rynekprawniczy.pl